خبرنگاران فروش فوق العاده 152 هزار خودرو در نیمه دوم سال جاری

به گزارش مجله سرگرمی، تهران- خبرنگاران- افزایش منظم فروش های فوق العاده خودرو از جمله راهکارهای در نظر گرفته شده برای کاهش عطش بازار و متعادل کردن قیمت ها به شمار می رود که بر اساس آن، فروش فوق العاده 152 هزار خودرو در نیمه دوم سال جاری با تحویل حداکثر یک تا سه ماهه انجام می گردد.

خبرنگاران فروش فوق العاده 152 هزار خودرو در نیمه دوم سال جاری

به گزارش خبرنگاران، چهارشنبه هفته گذشته بود که سرپرست وزارت صنعت در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران یادآورشد: در حالی که در نخستین برنامه قرعه کشی خودروهای ثبت نامی، بیش از چهار میلیون نفر برای حدود 40 هزار دستگاه خودرو ثبت نام نموده بودند، امروز این رقم به کمتر از 200 هزار نفر متقاضی رسیده که بیانگر کاهش عطش خرید نزد مردم است.

جعفر سرقینی خاطرنشان کرد: در صورت تداوم و افزایش ثبت نام ها، قیمت خودروها بیش از پیش افت خواهد نمود و شانس افراد برای خودرودار شدن بیشتر خواهد شد.

وی تاکیدکرد: برای رسیدن مردم به خودروی مورد احتیاجشان، دستور داده شده تا برنامه ثبت نام خودرو به طور مداوم و با برنامه های بیشتر ادامه یابد.

در این پیوند، سهیل معمارباشی مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صنعت اضافه نمود: بر اساس ظرفیت فراوریی که از برنامه فراوری خودروسازان تا آخر سال باقی مانده، 152 هزار دستگاه خودرو در 6 ماهه دوم سال به صورت فروش فوق العاده توسط شرکت های ایران خودرو و سایپا عرضه می گردد.

به گزارش روز شنبه وزارت صنعت، معمارباشی اضافه نمود: در این برنامه سهم ایران خودرو 110 هزار دستگاه و سهم شرکت سایپا 42 هزار دستگاه خودرو تعیین شده است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد خودروهای ناقص نیز افزون بر 100 هزار دستگاه است که در پارکینگ خودروسازان واقع شده است. این قطعات وارداتی بوده، دلایل تامین و ترخیص نشدن به موقع آنها تا حدود زیادی تعیین است و گمرک، بانک مرکزی و سایر دستگاه های مرتبط از شرایط این موضوع به طور کامل آگاه هستند.

احتکار خودروسازان صحت ندارد

مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صنعت تاکیدکرد: به مردم اطمینان می دهیم که به هیچ عنوان احتکار خودرو از سوی خودروسازان مطرح نیست و حتی تعمدی برای عرضه نکردن خودرو به بازار وجود ندارد، این مساله به شدت کنترل شده و نهادهای نظارتی و بازرسی این موضوع را مورد رصد دقیق قرار داده اند.

وی اضافه نمود: خودروهای موجود در کف پارکینگ ها اغلب متعلق به تعهدات معوق خودروسازان بوده و به دلیل تکمیل و تحویل نشدن، خودروسازان در حال پرداخت جریمه به مشتریان خود هستند.

مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صنعت تاکیدکرد: تحویل خودرو ناقص به مشتری مورد تایید وزارت صنعت نیست و به هیچ عنوان این اتفاق رخ نمی دهد.

معمارباشی گفت: اکنون در عمل امکان واردات خودرو به کشور وجود ندارد و با شرایط موجود درخصوص تامین احتیاج بازار باید برنامه ریزی لازم انجام گردد.

وی درخصوص قیمت موعد تحویل خودرو به متقاضیان نیز خاطرنشان کرد: اکنون فروش فوق العاده و همچنین پیش فروش توسط شرکت ها انجام می گردد که در حالت فروش فوق العاده قیمت ثابت بوده و طبق قیمت اعلام شده از سوی شورای رقابت در روز انعقاد قرارداد خودرو باید تحویل مشتری گردد.

معمارباشی ادامه داد: در شرایط پیش فروش نیز که به صورت تعهدات زمانی چهار تا 12 ماهه و 12 تا 24 ماهه است، قیمت در روز تحویل محاسبه و خودرو تحویل مشتری می گردد.

مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صنعت گفت: مردم موارد شکایت خود را می توانند به وسیله سازمان حمایت مصرف نمایندگان و فراورینمایندگان و اداره کل بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت صنعت دنبال نمایند.

به گزارش خبرنگاران، سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودروی پایتخت معتقد است: اظهار نظر مثبت بعضی مسوولان در روزهای گذشته مبنی بر کنترل بازار و تکافوی فراوریات داخلی برای پاسخگویی به احتیاج واقعی بازار، بر شیب کاهشی قیمت ها تاثیرگذار بوده است.

وی در عین حال تاکیدکرد: افزایش فروش فوری خودروسازان در این شرایط می تواند به تعادل هر چه بیشتر بازار و کاهش قیمت ها یاری کند.

chinaro.ir: تور چین ارزان قیمت، تور پکن، هانگزو، شانگهای، تور نوروز چین همگی را در این وبسایت بیابید.

cicagraphic.ir: مجله گرافیک | همه چیز درباره طراحی بصری و گرافیکی

dorezamin.ir: مجله دور زمین | تور ایتالیا اسپانیا، تور اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی

منبع: ایرنا
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 110464

به "خبرنگاران فروش فوق العاده 152 هزار خودرو در نیمه دوم سال جاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فروش فوق العاده 152 هزار خودرو در نیمه دوم سال جاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید